Twoja skrzynka pęka w szwach od reklam?
Pisałam Ci już kiedyś, że RODO rzadko działa w pojedynkę. Jeśli chodzi o treści marketingowe to muszkieterów mamy trzech: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Prawo telekomunikacyjne.
- Jeśli przetwarzanie Twoich danych (nr telefonu, adres e-mail) opiera się na zgodzie to każdy administrator, czyli każda firma powinna zebrać od Ciebie osobną zgodę.
- Twoja zgoda na otrzymywanie treści marketingowych powinna być świadoma, dobrowolna i jasna.
- Wycofanie zgody powinno być tak łatwe jak jej udzielenie.
Jakie informacje powinna zawierać zgoda pozyskana dla celów marketingowych?
UOKiK wskazuje obligatoryjne elementy:
- droga przesyłania treści (np. SMS, e-mail);
- cel;
- komu udzielasz zgody (podmiot, firma).
- Administratorze, powinieneś potrafić wykazać zebranie zgód marketingowych od osób fizycznych, którym takie treści przesyłasz.
Pamiętaj, każda sytuacja jest inna i często potrzebne jest indywidualne podejście.