Niechciany spam marketingowy?

Twoja skrzynka pęka w szwach od reklam? 

Pisałam Ci już kiedyś, że RODO rzadko działa w pojedynkę. Jeśli chodzi o treści marketingowe to muszkieterów mamy trzech: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Prawo telekomunikacyjne. 

  • Jeśli przetwarzanie Twoich danych (nr telefonu, adres e-mail) opiera się na zgodzie to każdy administrator, czyli każda firma powinna zebrać od Ciebie osobną zgodę. 
  • Twoja zgoda na otrzymywanie treści marketingowych powinna być świadoma, dobrowolna i jasna. 
  • Wycofanie zgody powinno być tak łatwe jak jej udzielenie. 

Jakie informacje powinna zawierać zgoda pozyskana dla celów marketingowych? 

UOKiK wskazuje obligatoryjne elementy: 

  • droga przesyłania treści (np. SMS, e-mail);
  • cel;
  • komu udzielasz zgody (podmiot, firma). 
  • Administratorze, powinieneś potrafić wykazać zebranie zgód marketingowych od osób fizycznych, którym takie treści przesyłasz.

Pamiętaj, każda sytuacja jest inna i często potrzebne jest indywidualne podejście.